Geodezyjny automatyczny monitoring infrastruktury kolejowej przy przebudowie dworca kolejowego "Warszawa Zachodnia"
Projekt
Automatyczny geodezyjny monitoring deformacji infrastruktury kolejowej
Wyzwanie
Zapewnienie geodezyjnego automatycznego monitoringu infrastruktury kolejowej podczas prowadzenia robót związanych z wykonywaniem tunelu metodą podstropową. Wykonanie całej instalacji systemu bez możliwości wprowadzania zajętości toru podyktowane koniecznością utrzymania ruchu pasażerskiego.
Rozwiązanie
Do pomiaru deformacji i przemieszczeń torowiska zaimplementowano rozwiązanie oparte na AMTS (ang. Automated Motorized Total Stations), urządzenie zostało zamontowane poza strefą oddziaływania wykopu. Na czynnym torowisku zainstalowano pryzmaty monitoringowe w poprzeczkach co 5m. Prace odbywały się z uwzględnieniem najwyższych standardów BHP - pod okiem sygnalistów. Pomiar realizowany był przez tachimetr robotyczny Topcon MS1AXII w sesjach pomiarowych co 1h. Całym procesem pomiarowym zarządzało oprogramowanie Delta Solution, a prezentacja wyników odbywała się na platformie monitoringowej DeltaLive! pozwalającej na wizualizację danych czasie rzeczywistym.